Salată Nicoise cu chia, citrice și ton în crustă de ardei iute
Peste si fructe de mare

Salată Nicoise cu chia, citrice și ton în crustă de ardei iute

Această variantă originală de salată Niçoise conţine ouă poşate şi ton Ahi uşor fript, cu crustă presărată cu un amestec granulos de seminţe de chia, lămâie verde, ardei iute şi usturoi. Serviţi împreună cu cartofi noi, fasole verde şi măsline cu vinegretă cu amestec cu seminţe chia şi muştar Dijon, pentru o salată copioasă care reprezintă o masă completă.
  • 30m

    durata de pregătire

  • 50m

    Durata de gătire

  • 19

    ingrediente

ingrediente

pregătire

  • Pentru vinegretă, puneţi uleiul, oţetul, muştarul şi sarea de mare în blender şi puneţi-i capacul. Amestecaţi la viteză mare până se omogenizează. Turnaţi într-un castron mic. Adăugaţi sosul de seminţe de chia şi amestecaţi. Acoperiţi castronul şi puneţi-l la frigider.

  • Pentru ton, condimentaţi feliile de ton cu sare de mare şi piper negru. Apoi acoperiţi-le uniform cu amestec de chia, apăsând puternic până amestecul se lipeşte de carne. Încălziţi uleiul într-o tigaie mare la temperatură medie. Puneţi feliile de ton în tigaie şi frigeţi-le timp de 2-3 minute pe ambele părţi. Scoateţi feliile de ton şi lăsaţi-le pe o farfurie până se răcesc uşor. Acoperiţi carnea şi puneţi-o la frigider până poate fi servită.

  • Pentru salată, gătiţi cartofii în apă fiartă la foc mic într-o cratiţă mare acoperită timp de 15-20 de minute sau până se frăgezesc. Scurgeţi şi lăsaţi pe foc. Între timp, gătiţi fasolea verde în apă fiartă cu sare într-o oală mare acoperită, la foc mic, timp de 3-5 minute sau până au textura „al dente” („la dinte”). Scurgeţi şi clătiţi cu apă rece, apoi scurgeţi restul apei. Tăiaţi cartofii în două sau patru, în funcţie de mărime. Puneţi-i într-un castron mare împreună cu fasolea verde. Adăugaţi jumătate din cantitatea de vinegretă şi amestecaţi până se acoperă uniform. Condimentaţi cu sare de mare după gust şi lăsaţi deoparte.

  • Pentru ouăle poşate, turnaţi 5 centimetri de apă într-o cratiţă mare. Adăugaţi 1 lingură de oţet şi puneţi la fiert. Reduceţi temperatura focului la nivel mediu. Spargeţi un ou într-o farfurie mică, apoi împingeţi-l cu grijă în apa fiartă (ar trebui să se spargă bule la suprafaţa apei). Repetaţi cu restul de ouă. Poşaţi fiecare ou timp de 3-5 minute sau până când albuşurile devin tari şi gălbenuşurile încep să se îngroaşe. Scoateţi fiecare ou cu o lingură cu găuri şi scurgeţi-le pe şerveţele de bucătărie.

  • Pentru a servi preparatul, împărţiţi amestecul de cartofi, roşiile, castraveţii şi măslinele în mod egal pe 6 farfurii. Puneţi în vârful fiecăreia o felie de ton şi un ou poşat. Turnaţi uşor restul de vinegretă peste ton. Presăraţi amestec de chia peste ou.